Karaman’da Örnek Girişim: Üniversiteyi Bitirdi, Köyüne Dönüp Oğlaklarına Toka Takan Fenomen Çiftçi Oldu!

Karaman’ın Ermenek ilçesinde yaşayan 22 yaşındaki Zehra Uslu, üniversitede sağlık kurumları işletmeciliği okuduktan sonra ailesiyle birlikte çiftçilik ve hayvancılık yapmaya başladı

Yayın Tarihi: 24-06-2026

 

Karaman’ın Ermenek ilçesinde yaşayan 22 yaşındaki Zehra Uslu, Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümünden mezun olduktan sonra şehir hayatı yerine ailesiyle birlikte çiftçilik ve hayvancılık yapmayı seçti. Genç kadının rengarenk tokalarla süslediği oğlaklarıyla kurduğu sevgi bağı, sosyal medyada izlenme rekorları kırıyor.

Çiftliğin Tüm Sorumluluğu Genç Kadının Omuzlarında

Çocukluğundan beri doğadan ve hayvanlardan kopamadığını belirten Zehra Uslu, ailesinin ilçe dışındaki uzak bahçelere çalışmaya gittiği dönemlerde tek başına çiftliğin tüm idaresini üstleniyor. Yüzlerce kiloluk büyükbaş ve küçükbaş hayvanların bakımını tek başına yapan Uslu, günlük köy yaşantısını sosyal medya hesabından paylaşarak kısa sürede büyük bir kitleye ulaştı.

Hayvanları temizleyen, sağan ve otlatmaya götüren Uslu, beslediği keçilere isimler verip onlara adeta birer bebek gibi bakıyor. Yaşadığı süreci anlatan genç çiftçi, "Çocukluğumdan beri tavşanlar, inekler ve yeni doğan oğlaklar benim için çok özel. Ailem gidince zorunlu olarak tek başıma bakmaya başladım ve yapa yapa alıştım. Şimdi tek başıma sağımlarını, beslemelerini ve ahır temizliğini rahatlıkla yapabiliyorum" dedi.

Annesinin Reddettiği Oğlağa Evde Biberonla Baktı

Hayvanlarıyla olan duygusal bağından bahseden Uslu, geçmişte kaybettiği ve "Songül" adını verdiği oğlağıyla olan anısını gözleri dolarak anlattı:

"Songül çok erken doğmuştu ve annesi onu kabul etmeyip emzirmedi. Kış günüydü; onu eve aldık, sobanın yanında büyüttük. Sütü sağıp biberonla besliyorduk. Onu pembe kurdeleler ve tokalar takarak büyüttüm. Yanımızdan hiç ayrılmazdı. Maalesef hastalanıp öldü. Şimdi 'Gökçe' adında bir oğlağım daha var. O Songül kadar kendini sevdirmiyor ama yine de ona da süslü tokalar takarak sevgiyle bakıyorum."

"Dededen Toruna Severek Yapıyoruz"

Kızının çiftlikteki en büyük destekçisi olduğunu gururla ifade eden baba Mehmet Uslu ise hayvancılığın kendilerine dedelerinden miras kaldığını vurguladı. Baba Uslu, "Biz köylü çocuğuyuz, bu işi zorunlu olduğumuz için değil, içimizden geldiği için severek yapıyoruz. Biz hanımla başka bahçelere yatılı gitmek zorunda kaldığımızda kızımız sağım, temizlik ve sulama gibi tüm işleri eksiksiz yapıyor, yokluğumuzu hiç aratmıyor" diyerek kızına olan güvenini belirtti.

Yorumlar

Henüz bu habere yorum yapılmamıştır.


Yorum Ekle

Son haberler