Karaman’da AYT Heyecanı: Saniyelerle Kaçıran Aday İçeri Alınmadı, Kimisi 3. Üniversite İçin Ter Döktü

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT), tüm yurtta olduğu gibi Karaman’da da büyük bir heyecan dalgasıyla başladı. Sınav merkezlerinin önünde yine zamana karşı yarış ve duygusal anlar hakim oldu.

Yayın Tarihi: 22-06-2026

 

Kapılar Saat 10.00'da Kapandı: Saniyelerle Geciken Aday Yıkıldı

Karaman’daki sınav merkezlerinden biri olan Başakşehir Şehit Hamza Çetin Anadolu Lisesi’nde adaylar, sabahın erken saatlerinden itibaren kapıların açılmasını bekledi. Saatler 10.00’a yaklaşırken heyecanın dozu arttı; son 1 dakika kala bazı adaylar koşarak okul binasına giriş yapmayı başardı.

Ancak saat tam 10.00’u gösterdiğinde kurallar gereği okul kapıları kapatıldı. Kapıların kapanmasından sadece saniyeler sonra sınav merkezine ulaşan bir aday, içeri alınmadı. Sınavı saniyelerle kaçıran gencin büyük üzüntü yaşadığı görülürken, okul çevresinde bekleyen veliler de bu duruma üzülerek çocuklarının başarısı için dualarını sürdürdü. Sınavın resmi başlama saati olan 10.15 itibarıyla öğrenciler içeride ter dökmeye başladı.

"Hedefim Ziraat Mühendisliği, 3'üncü Üniversitem Olacak"

Sınava giren adaylar arasında sadece yeni mezunlar değil, kariyerinde yeni bir sayfa açmak isteyen deneyimli adaylar da vardı. Sınava 3’üncü üniversitesini okumak amacıyla girdiğini belirten 27 yaşındaki İbrahim Halil Olgun, azmiyle dikkat çekti. Olgun, hedeflerini şu sözlerle aktardı:

"İnşallah üçüncüsünü de tuttururuz. Daha önce beden eğitimi ve bahçe tarımı bölümlerini bitirdim. Toprakla ve üretimle ilgilenmeyi seviyorum, şimdi de ziraat mühendisliği eğitimi alabilmek için bu sınava giriyorum."

"Tecrübeli Olduğumuz İçin Bu Defa Heyecanlı Değiliz"

Okul önünde oğlunun sınavdan çıkmasını bekleyen velilerden Süleyman Mustafa Kaya ise daha sakin bir bekleyiş içinde olduklarını ifade etti. Tüm öğrencilere başarılar dileyen Kaya, "Daha önce de oğlum sınava girdiği için bu kez o kadar heyecanlı değiliz. İlk oturum olan TYT'de Türkçe ve sayısal sorularının iyi geçtiğini söyledi. Kendisinin zaten 2 yıllık bir üniversite kaydı ve mezuniyeti var. Şimdi şansını tekrar denemek ve farklı bir bölüm okumak için bu oturuma giriyor" dedi.

Sınav süresince Karaman Emniyet Müdürlüğü ekipleri okul çevrelerinde gürültü yapılmaması adına sıkı önlemler alırken, sınavı tamamlayan adaylar heyecanla sonuç takvimini beklemeye başlayacak.

 

 

Yorumlar

Henüz bu habere yorum yapılmamıştır.


Yorum Ekle

Son haberler